Zo voorkom jij de monday-blues!

Op maandagochtend wakker worden, vinden veel mensen geen pretje. Gek genoeg heeft dit niet altijd te maken met het feit dat het maandag is, maar met wat je op zondag(avond) doet. Zo voorkom jij de monday-blues:

1. Drink met mate! Zucht.. tja en toch werkt dit het beste. Als je op zondag (veel) drinkt, ben je sowieso niet fit de volgende dag. Naast dit feit verstoort alcohol jouw hormoonspiegel. Een verstoorde hormoonbalans veroorzaakt niet alleen je nachtrust, maar ook de aanmaak van je gelukshormoon. Je voelt je gewoon minder happy, niet tijdens de borrel, maar wel de dag erna.

2. Voorzie jij een drukke en stressvolle maandag? Werk zondag eventjes. Misschien zijn twee uurtjes voldoende om de druk van de ketel te halen. Daarbij zorgt het ‘eventjes werken’ op zondag ervoor dat je weer in the winning mood komt. Maandagochtend zit je er snel weer in!

3. Onrust? Zoooo geen zin? Maak op zondag een weekplanning en bekijk wat noodzakelijk is, en wat nog even kan wachten. Dit geeft rust.

4. Ga sporten op zondag! Zeker als je maandag een rotdag vindt om naar de sportclub te gaan. Daarbij slaap je beter als je sport en dat maakt maandag weer iets leuker!

5. Vermijd suiker zoveel mogelijk. Van suiker worden we niet alleen dik, maar het is energiekiller nummer 1! Als je ergens chagrijnig en lusteloos van wordt is het van suiker. Lees hier hoe je dit doet.

Maandag blijft natuurlijk minder gezellig als bijvoorbeeld de vrijdag. Gelukkig kunnen we er wel een superfijne, gezonde en productieve dag van maken die je voor de rest van de week in the winning mood zet! Enjoy your day!

Take care 😉

Marije

De Fitgids voor werkend Nederland!
Instructeurs opgelet! Wij en Phillip Mills hebben een boodschap voor jou!

Wellicht vind je dit ook leuk!

Menu