Weersta (thuis) verleidingen in 3 stappen

Nieuws, Voeding
Een volle koelkast of koekjestrommel kan nu eenmaal op momenten je aandacht trekken. Met dit plan van 3 stappen, ben je er beter tegen bestand. 

Stap 1: Maak onderscheid tussen je werkplek en de plek waar je eet
Werken in de keuken is dus niet handig! Eet in de keuken, en ga naar een andere plek in huis om te werken. Zo creĆ«er je goede associaties in je hersenen: je hersenen leggen het verband tussen eten en de locatie in huis waar je dit doet, waardoor je minder snel naar eten neigt op je werkplek. 

Stap 2: Zet verleidingen niet voor je neus
Het klinkt zo simpel, maar hoe snel doe je dit? Een pot drop naast je laptop, de koektrommel voor je neus op tafel. Berg je eten op, zodat je er niet continu mee wordt geconfronteerd. 

Stap 3: Plan je eten vast in
Dat voorkomt keuzestress wanneer je honger hebt. In hongerige toestand maak je meestal niet de meest verstandige keuzes. Het kan zelfs helpen om je eten al in de juiste porties klaar te zetten. 
Vitaliteitstrainers geslaagd!
Waarom stress ons overvalt tijdens de vakantie

Wellicht vind je dit ook leuk!

Menu