Onderzoeksresultaten BODYATTACK

Recente trends tonen aan dat mensen op zoek zijn naar workouts die kort duren, een hoge intensiteit hebben en zowel functionele kracht als conditie bieden.

We hebben Dr. Jinger Gottschall en haar team van de Penn State University gevraagd om wat tests uit te voeren om te zien wat BODYATTACK precies voor onze fitness kan betekenen.

We namen 20 deelnemers van 18 tot 40 jaar oud, die een onderzoek van 6 weken uitvoerden door de 45 minuten versie van BODYATTACK te volgen. Deze mensen hadden de voorgaande 3 maanden niet regelmatig gesport. Aan het begin van de studie hadden ze een gemiddelde cardiovasculaire conditie, hoge bloeddruk, zwakke kracht in de benen en het bovenlichaam, beperkte lenigheid en een beperkt vermogen om explosieve bewegingen uit te voeren.

6-WEEK BODYATTACK TRIAL

We gebruikten de volgende tests om snelheid, behendigheid en explosiviteit te meten:

• Shuttle runs om de snelheid te meten; dit zijn sprintjes heen en weer tussen 4 pilonnen die 4,5 meter uit elkaar staan

• Ladder drills om de behendigheid te testen; speedladder met 10 treden, deelnemers renden naar voren door de ladder en raakten iedere ruimte met iedere voet aan

• Plyometrische box sprongen om explosiviteit te meten; zo veel ze er binnen 20 seconden konden uitvoeren

Ze voerden ook Squat, Deadlift en Pushup tests uit om de kracht te meten.

De resultaten waren indrukwekkend. De groep had een toename van kracht van het bovenlichaam van 31%, een toename van beenkracht van 16%, toegenomen behendigheid van 24% en de explosiviteit nam met 20% toe.

Streef naar twee lessen per week voor snelle, flinke veranderingen!

* Bron: Les Mills

Meditatie voor meer motivatie!
Leef jij het leven dat je wilt?

Wellicht vind je dit ook leuk!

Menu
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.