Vijf voordelen van sporten

Les Mills instructeurs krijgen elke nieuwe release interessante informatie om mee te nemen in de lessen. Ik vind het leuk om dit met je te delen. Deze keer: de vijf voordelen van sporten!

Wat als je hoorde dat er een nieuw medicijn was en je meteen na inname minder angst zou ervaren, meer zelfvertrouwen zou hebben, een betere controle over je eten zou hebben en je in staat zou zijn om meer te ontspannen en zelfs productiever zou zijn. Wat is dit geweldige nieuwe medicijn?Heel eenvoudig, het is sporten. Je sport waarschijnlijk tenminste 5 of 6 keer per week – het is een prioriteit in je leven en het kan moeilijk zijn om te bedenken hoe het is om iemand te zijn die niet regelmatig sport. Veel mensen sporten echter niet en hebben daadwerkelijk motivatie nodig. Als we naar de statistieken kijken voldoet 93% van de Amerikanen niet aan de fitness richtlijnen en we hebben allemaal vrienden en familieleden die moeite hebben om van sporten een gewoonte te maken.

De volgende 5 voordelen van sporten vinden plaats zodra mensen beginnen met trainen. Door te focussen op deze voordelen aan het begin van hun fitness reis kun je ze helpen om van sporten een ijzersterke gewoonte te maken.

1 – SPORTEN VERMINDERT STRESS EN ANGSTGEVOELENS

Sporten laat endorfines vrijkomen die gevoelens van geluk en euforie creëren, en studies hebben aangetoond dat sporten zelfs symptomen kan verlichten van mensen die klinisch depressief zijn.

2 – SPORTEN VERHOOGT HET ZELFVERTROUWEN

We weten dat mensen zich beter over zichzelf gaan voelen zodra ze beginnen met sporten. Ongeacht hun gewicht, omvang, geslacht of leeftijd, verbetert sporten onmiddellijk ons zelfvertrouwen en geeft het ons een positiever zelfbeeld.

3 – SPORTEN HELPT OM VOEDSELVERSLAVING TE BEHEERSEN

Fysieke activiteit zorgt ervoor dat ons lichaam dopamine laat vrijkomen, het ‘beloningsstofje’ dat verwant is aan genot – wat betekent dat we minder naar suikerhoudende voedingsmiddelen hunkeren.

4 – SPORTEN VERGROOT ONS VERMOGEN OM TE ONTSPANNEN

Voor sommige mensen kan een gemiddelde workout hetzelfde effect bieden als een slaappil, zelfs bij mensen met slapeloosheid.

En tenslotte…

5 – SPORTEN HELPT ONS OM MEER GEDAAN TE KRIJGEN

Onderzoek toont aan dat werknemers die regelmatig sporten productiever zijn en meer energie hebben dan degenen die de hele dag aan hun bureau zitten.

Marije

Bron: GRIT CARDIO 14

Week van de Werkstress
Projectmanager vitaliteit

Wellicht vind je dit ook leuk!

Menu
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.